Loading...
Parenting

bila orang kampung masuk TBS

salam semua
salam hari isnin….oppsss silap.. hari jumaat yer..
lupa daa…semalam kat sini cuti…

sihat ke?
yang cuti semalam tu..pergi mana?
saya just lepaking rumah jer..
tapi adalah sedikit aktiviti..
nanti saya share2 yer…

siapa yang dah pergi ke TBS?
Terminal Bersepadu Selatan tu..
alaaa, kat stesen LRT Bandar Tasik Selatan ni..
yang kecoh mecoh dulu…. pasal ada syarikat bas tak mahu masuk kat sini nie…
sekarang dah okey kot..dah diam seribu bahasa jea…

saya pun baru pergi sekali jea..
bukan pergi nak naik bas pun
pergi nak tengok apa keistimewaan kat dalam bangunan tue kan..
so far, tak ada banyak lagi kedai2 yang dibuka
tapi kalau korang pergi sana…. korang akan dapat ucapan “Selamat Datang”

ini pemandangan dari tingkat dua….tengok tasik kampung malaysia

hanya satu restoran mamak ni saja yang dibuka…apalagi, dah penat jalan..kitaorang lepak minum air…

keadaan persekitaran yang luas dan bersih..harap bersihlah sokmo….

kereta yang masuk pun jarang2… masih tak sibuk..tapi tasik kat sana tu agak kotor…

aqeel sedang fikir nak buat rumah kat atas tasik nie sepertimana CEO Maju Holdings itew..

macam mana kedai mamak nie boleh sewa kedai…sedangkan ada orang lain juga sangat mengharapkan….

tunjuk arah, ke mana anda pergi..anda tidak akan sesat…

kan betul orang kampung masuk TBS….. gaya agak selekeh sekali kami2 berempat ni…hahahhaa

so, bagi yang tak pernah datang lagi..
bolehlah datang ke mari..
tapi tak perlu datang dalam masa terdekat ini…
tunggu lagi dua tiga bulan…kedai2 lain beroperasi…

dia punya sistem naik bas seperti mahu naik kapal terbang
ada kakitangan polis bantuan yang check tiket-tiket tu…
tak ada tiket…tak boleh turun ke bawah….

 

About emarieys

Ema has written 1238 post in emarieys.com.

Malaysian blogger and author of a blog about career, parenting, lifestyle, product review.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge