September, Bulan Istimewa Setiap Tahun Untuk Diingati

September, bulan yang sangat special untuk diingati setiap tahun.

Bulan yang akan jadi kenangan sepanjang tahun.

Bulan yang disambut dengan kegembiraan setiap saban tahun.

InshaALLAH.

September, bulan aku lapor diri sebagai penjawat awam.
 

Hari Istimewa di Bulan September

Paling diingati, adalah bulan kelahiran kedua orang tua aku..

Abah – 15/09/1950

Born in September

Ma – 19/09/1961

September Special

Happy Birthday Abah

Happy Birthday Ma

 

Tak boleh nak letak sekali gambar, kang ada yang marah…naya.

Sedihnya, setiap tahun tak dapat nak sambut hari kelahiran mereka.

Adik-adik aku yang selalu surprise untuk mereka.

Aku?

Doa sentiasa mengiringi untuk mereka berdua.

Happy nya abah dapat hadiah..yang mana kami jarang sangat bagi hadiah untuk abah.

Abah, bila ditanya nak apa…jawabnya tak perlu apa.

Tahun ini, dihadiahkan jam tangan sebab jam tangan sebelum ini rosak.. eksiden tempoh hari.

Sama juga Ma, dapat hadiah jam.

Diraikan bersama kawannya pun lahir bulan yang sama.

Lagi..

Sri Farisya Aleya – Anak buah pertama, 11/09.

Kak Long Muna – Sepupu, 18/09

Cik Ngah K.Berang – Mak sedara, 21/09

Cik Sal/Nenek – Pengasuh Ayra, 22/09 . Baru tahu semalam. Kebetulan Ayra tetiba rindu dengan nenek dia. Nak call nenek..nak call nenek..mesej sama Siti (anak Cik Sal)..nenek pun rindu kat dia..kebetulan hariĀ  itu hari lahir dia. Video call dengan nenek, siap nyanyi happy birthday.

Bulan Kelahiran Sepupuku, Arwah Malina.

Al-Fatihah untuk arwah Malina. Sepupu yang sebaya dengan aku, beza 1 bulan dengan hari kelahiran aku. Tak banyak kenangan bersama arwah. Arwah sambung belajar di Jerteh…aku ke Pahang..Lepas kahwin bawa haluan masing-masing..hinggalah dapat berita arwah sakit. Sempat jumpa dia untuk kali terakhir.

Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

 

 

 

 

 

Tagged : /

ALLAHUAKBAR, Semoga Perkara Yang Berlaku Hari Ini Berterusan, Indahnya Rezeki Yang Kau Beri

ALLAHUAKBAR … Allah Maha Besar… Syukur Alhamdulillah.

Alhamdulillah masih diberi kesihatan yang baik untuk bekerja hari ini dan ramai yang sambung cuti. Esok kembali cuti hari wilayah.

Hari Lahir Suami

30 Januari semalam hari lahir suami mamaema. Selamat hari lahir suami. Tiada hadiah, tiada kek, tiada majlis. Cuma dititipkan doa untuk suami semoga dimurahkan rezeki dalam bisnes bundle, dipanjangkan umur, diberkati, disayangi dan menyayangi.

rezeki

Rezeki tidak datang bergolek, tapi datang tidak disangka.

Sebab tak ada hadiah, tak ada kek dan tak ada majlis, mamaema nak belanja Mr.Ery makan di Abah & Son. Di Abah & Son, terserempak dengan dua keluarga dari Geng UC. Duduk satu meja dengan mereka lagipun meja tak ada kosong. Full house Abah & Son malam tu. Rezeki malam hari lahir mr.Ery dari mamaema nak belanja, ada orang lain yang dah bayarkan dulu. Terima kasih.

Datang rezeki lain hari ini.

Indahnya hari ini, rasa macam lain sangat. Otak selalu berfikir. Apa yang aku nak buat lagi..untuk cari side income sendiri… selain ada OT, jual Foundation C3, jual tudung, jual baju. Bukan tidak mensyukuri dengan gaji yang diterima, gaji yang diterima dengan perbelanjaan yang keluar, untuk menyimpan itu amat sulit sekali. Pagi tadi, sebab malas nak cucuk ATM, minta duit RM20 dengan Mr.Ery untuk isi petrol. Sebelum pergi kerja, hantar anak ke rumah pengasuh, pergi beli nasi lemak untuk Kakak dan Abang. Tengah jalan kaki balik rumah, terjumpa RM20 tepi jalan. Masa pergi tak nampak, masa balik boleh nampak. Mamaema ambil duit RM20 tu…nak pass kat Mr. Ery balik nanti, bukan untuk ganti duit tau tapi nak masukkan ke tabung surau.

Terima emel rezeki pagi ini.

Datang kerja hari ini pejabat sunyi sepi. Kat bahagian mamaema cuma ada 3 pegawai saja. Yang lain masih sambung cuti. Buat penggilan untuk feedback peserta bengkel minggu depan ramai yang tak berjawab. Syukur Alhamdulillah, otak tengah fikir macam-macam nak buat side income, terima emel dari agensi untuk collaborate dengan syarikatnya. Jika ada rezeki InshaALLAH rezeki akan berpihak pada mamaema. Doakan untuk mamaema yer korang.

Selamat bercuti, selamat kembali bertugas yer..Sambung kerja dulu..Assalamualaikum.

Tagged : / / / / /