selepas berkoir menarilah pula

sambungan dari ENTRY INI

selepas kakak menjadi ‘conductor’ koir
terus cepat-cepat salin baju untuk menari pula

ada mak budak cakap

“amboi kakak, sampai dua sekali masuk”

si kakak menjawab

“cikgu yang suruh”

terus mak budak tu terdiam

penat lelah cikgunya mengajar satu tarian
tidak tercapai akal aku anak-anak seusia 4 dan 5 tahun
sudah pandai mengikut rentak tarian
dan mengingati setiap langkah-langkah yang diajar

time mama dulu-dulu
umur 6 tahun baru buat persembahan depan orang ramai
itupun ada yang tersalah step tarian
kakak ini ikut gaya mama time kecil-kecil dulu

hampir terlupa dengan anak teruna sorang ni
tak akan tinggal dan pasti dibawa
biarpun kadang-kadang susah nak handle dia
ema lepaskan dia main kawasan sekolah saja

so sweet lah kakak
bila tengok tidak seperti budak berumur 5 tahun

ramai yang mengagak kakak dah 7 tahun

cepat sungguh masa berlalu

inilah video tarian mereka yang diajar selama dua minggu

apa yang korang perasan kat video ni?

“kasut kakak tertanggal”


About emarieys

Ema has written 1256 post in emarieys.com.

Malaysian blogger and author of a blog about career, parenting, lifestyle, and review.

emarieys

Malaysian blogger and author of a blog about career, parenting, lifestyle, and review.

View all posts by emarieys →

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge