Hari Keluarga KMT…Oh!, Seronoknya!!!

Sambutan Hari Keluarga.
salam sudah seminggu berlalu aktiviti hari keluarga ini
punyalah tuan blog sibuk kanjom layan saja

Banner sambutan hari keluarga

sambil tunggu Datuk Salleh merasmikan majlis ini (lewat sampai dua jam)
geng-geng kami layan main buai (kanak-kanak saja)
biarpun terik mentari kat atas kepala



Hari keluarga

mantain biarpun peluh meleleh kat muka

Kemeriahan hari keluarga

tapi tetap cari tempat berteduh bila dah tak tahan panas

Family Day

seronok mengunyah mamee keras tu
kakak minta pun tak mahu dikasi

bila peluh dah meleleh
tekak pula kering
nasib baik disediakan air sirap
duk ulang alik lah ambil airnya



si kakak pun sama

banyak aktiviti yang disediakan sehingga ke petang
ada booth kesihatan, jualan kereta myvi (tak sempat nak singgah), bomba dan banyaklah lagi

paginya ada persembahan nasyid, karaoke, pertunjukan fesyen kanak-kanak, pertandingan mewarna.

kakak memang tak akan ketinggalan untuk masuk pertandingan mewarna ni..tersangat excited lah dia..lebih-lebih lagi ada geng..si aiman sepupunya tu.

tak sempat tunggu kakak habis mewarna.
saya dah balik sebab si aqeel dah menangis sakan
letih sangat..balik rumah kasi susu terus terlenalah dia.

tapi!!!!!!

sebelum masuk kereta

saya BERTUAH

kerana menang CABUTAN BERTUAH

padahal cabutan start jam 2.00 petang…tapi jam 12 tengahari dah mula

itupun hanya dua cabutan saja..pastu sambung balik petangnya

“tak tahu pun cabutan itu nombor saya..bila sebut nama baru perasan”

eh3x, dengar cam nama saya jer

terus berlari nak ambil hadiahnya..sampaikan si aqeel tertinggal kat belakang

dapatlah sebuah beg pakaian dari travel punya..kaler hijau.

tak pernah-pernah sekali pun menang cabutan bertuah ni

*

*

*

PETANG

*

*

petang pula acara sukaneka kanak-kanak dan dewasa
kesian kakak…saya tak kasi nama pun…
manalah saya tahu..
so, kakak hanya saksi kawan-kawannya yang masuk acara saja

tiup-tiup kasi pecah
ada juga yang main tipu

Acara sukan hari keluarga

gula-gula dalam tepung

Hari keluarga

bersemangat semula lah aqeel..sebab dah sedap tidur tengahari

acara dewasa anyam ketupat
MIL saya ini terror anyam ketupat palas sahaja
tapi ketupat nasi langsung tak dapat
jawabnya tak beranyam satu pun

acara masuk benang kat lubang jarum
ada tiga jarum disediakan
orang lelaki pun boleh join
FIL pun joinlah

berkerut-kerut dahi FIL nak isi benang ke lubang jarum halus tu

walaupun MIL ni tukang jahit
tapi acara ini pun tak dapat nak menang
ramai orang muda matanya lagi terang

kusyuk sangat melayan acara yang FIL dan MIL saya ni
sedar-sedar aqeel dah panjat gelongsor

sepantas kilat saya berlari ke sana

cepat turun aqeel!!!!!

sekian.
notajari : kakak tak menang pun acara mewarna tu…MIL terdengar juga cakap urusetia hari tu.. “nak pilih yang mana?, pilihlah yang mana-mana”..dan yang pasti mereka pilih nama yang mereka kenal (ala anak beranak diaorang juga) .

 

About emarieys

Ema has written 1258 post in emarieys.com.

Malaysian blogger and author of a blog about career, parenting, lifestyle, and review.

emarieys

Malaysian blogger and author of a blog about career, parenting, lifestyle, and review.

View all posts by emarieys →

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge