Setiap Isi Rumah Perlu Ada Penapis Air

salam semua
dah lunch ke?

saya baru habis meting tadi
banyak persoalan dan permasalah yang dikeluarkan..
termasuklah saya..
apa, ingat saya ni tak ada masalah ke?
semua orang ada masalah tau….

tak boleh pendam2..nanti stress…
dahlah semakin ramai yang sakit jiwa ni…

okey2 dah…
balik ke topik asal..
tanganku keluar darah karat!!!

hah, terkejut tak tangan saya berdarah.. darah karat lagi…
karat dari tapisan air kat rumah…

inilah kesan dari filter kat rumah saya..

dah hitam kaler airnya…bukan lagi coklat sey…

dengan jarak dekat..penapis putih dah bertukar wajah!!!!

selepas dikeluarkan untuk dicuci.

dan selepas dicuci


amacam, ada berani nak minum air nie tak?

jangan sangka, dengan mata kasar kita nampak air tu putih ianya bersih.
kenalah bertapis..baru nampak kesannya kan…

seelok-eloknya, pasanglah filter kat rumah korang tu..
berbelanja lebih sedikit untuk kesihatan tak ada salahnya kan
satu hari, bila jatuh sakit…lagilah lebih nak berbelanja..barulah gelisah…

rasa macam geli jer nak minum air tu kalau tak bersihkan
dia punya benda-benda halus berawangan kat dalam air….

ini kesan seminggu…kalau sebulan apa akan jadi yer?

renung-renungkan untuk kesihatan….

About emarieys

Ema has written 1264 post in emarieys.com.

Malaysian blogger and author of a blog about career, parenting, lifestyle, and review.

emarieys

Malaysian blogger and author of a blog about career, parenting, lifestyle, and review.

View all posts by emarieys →

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge