Gerai Goreng Pisang Crispy Sambal Kicap Johor

Gerai Goreng Pisang Crispy Sambal Kicap Johor.

Sedapnya makan pisang goreng crispy, masuk mulut kunyah kerak…kruk krak kruk krak bunyi. Balik dari Umang-Umang Chalet, ikut jalan lama ke Port Dickson. Tak suka lalu highway. Bosan. Lebih suka ikut jalan lama.

Nampak ada gerai tepi jalan, tertarik dengan banner Goreng Pisang Crispy Sambal Kicap Johor. Tak pernah mamaema makan pisang goreng dengan sambal kicap. Biasa makan gitu saja. Bila ada mesyuarat di opis, order pisang goreng di bukit aman ada letak sambal kicap sekali. sejak tu, baru cuba rasa. Memang sedap makan dengan sambal kicap.

crispy-pisang-goreng

Mr.Ery beli goreng pisang, keropok lekor biasa dan keropok lekor crispy. Tak sempat sampai rumah, habis licin kami anak beranak makan. Salah satu sebab perut tengah lapar.

pisang-goreng-crispy

Goreng  Crispy.

Bukan perut lapar saja. Memang sedap pisang goreng crispy sambal kicap johor ni. Sambal kicap memang power. Pedas. Lepas satu, satu masuk mulut. Tak berhenti masuk mulut selagi tak habis.. berebut pun ada..tak genap pun ada. Memang sedap.

Bercerita sedapnya pisang goreng crispy sambal kicap johor ni, kat mana kedai dia? Bukan di Johor yer. Gerai goreng pisang crispy kat tepi jalan di Kampung Jenderam Hulu. Kalau dari Sepang, gerai di sebelah kanan. Sangat mudah nak nampak dengan banner warna kuning merah tu.

Tagged : / / / /

Mahu Jadi Sukarelawan Banjir Di Kelantan

Sukarelawan banjir dicari oleh Raja Shamri.

Nak tengok lokasi selepas banjir dan melawat mangsa-mangsa serta mengikut misi bantuan banjir di Kelantan. Boleh pergi facebook Raja Shamri. Teringin nak menjadi sukarelawan juga, tapi apakan daya selain jauh dan kini berbadan dua, hanya mampu berdoa, menderma dan menyebarkan sahaja. Menangis aku lihat gambar dan video keadaan selepas bencana di Facebook Raja Shamri ini. Allahuakbar.

Sukarelawan banjir di Kelantan.

Sebahagian status-status yang diupdate dari semasa ke semasa.

Sukarelawan Banjir Kelantan

Bantuan Banjir

Sukarelawan Banjir

Sukarelawan

Masjid Ibrahimi iaitu Masjid Besar di Pasir Puteh, Kelantan. My hometown. Jom kita balik minggu ini Mr.Ery?

Tagged : / / /

Pesawat MAS MH 17 Terhempas

Pesawat MAS terhempas. Pesawat Malaysia Airlines MH 17 penerbangan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur terhempas di Ukraine. Allahuakbar. Belum sejuk isu pesawat MH 370, kini terima perkhabaran yang begitu mengejutkan.

pesawat MH 17

Al fatihah kepada mangsa yang beragama Islam.Semoga ahli keluarga mangsa tabah dengan perkhabaran ini yang berharap kepulangan untuk menyambut syawal tak lama lagi.

Tak boleh nak tidur bila tahu kejadian ini walaupun tak ada saudara yang dikenali.

Janganlah edit gambar pesawat, fahamilah perasaan keluarga mereka mangsa. #prayformh17.

Tagged : / / /

Memetik kata-kata dari Kapten Norudin

Saya setuju dengan Kapten Norudin,MHI tv3

Beliau berkata,

Kita banyak kehilangan keyakinan terhadap Allah
Dimana sains berakhir, bermula kudrat Allah
Kudrat Allah bersama orang beriman
Orang beriman ini mestilah yakin dengan janji Allah

Masalahnya ramai yang mempertuturkan Allah sebagai pencipta di mulut tetapi bukan di hati
Dan ia adalah palsu!

Allah memberikan ilham pada kamu untuk mencipta pelbagai kenderaan, dan Allah lah yang membawa kamu sampai ke destinasi yang kamu ingini dan Allah juga boleh menyebabkan kamu terkandas dan sampainya kamu kerana rahmat Allah, bukan teknologi kamu.

Banyak teknologi menghancurkan umat,
Dibelakang teknologi adalah Allah yang menggerakkannya.

Semua rakyat Malaysia begitu taksub dengan teknologi,baik bangsa dan agama sehingga mengeluarkan andaian sendiri dalam setiap perkara,Allah melalui pada perkara yg berlaku, memberi amaran pada kamu semua, hati hati dengan permikiran, perbuatan dan langkah.

Sehingga peristiwa ini menghasilkan kebuntuan,

Kerana manusia telah lari dari maksud hidup, lari dari janji pecipta, berlakunya ini rahmat Allah untuk semua orang kembali ke jalan asal yang sepatutnya.

Dan semua baik bangsa dan agama, mereka juga mendapat manafaat dari jalan asal dan menyebabkan kesatuan hati kasih sayang

Kembali dengan pencipta dengan penuh rendah diri

Minta keluarga doa khususnya ber solat taubat, memujuk rayu Allah dan ketika inilah rahmat Allah akan turun ”

Xxxxxxxxxxxxxxxxx

Pandangan kapten sungguh menusuk hati,
Kata kata mempunyai kebenaran yg tersirat

Pada pandanganku,
Ketika mencari barang yang hilang
Kita membaca Al insyirah hingga lebih tiga kali barulah Allah membuka hijab kita
Sedangkan barang tersebut sudahpun berada di depan mata kita
Hanya disebabkan Allah menutup hijab kita,
Maka pandangannya lesap

Ketika mencari sesuatu yang hilang, mesti dalam keadaan bertenang,berzikir dan menyerahkan segala nya kepada Allah, Insha allah akan ditemui
Andai tidak, itu dinamakan tiada rezeki untuk kita

Allah tidak pernah menzalimi hambanya dengan musibah yang berlaku
Kerana Allah ingin mengajak semua umat Muhammad saw kembalilah pada jalan yang sebenarnya

Betapa ramai sibuk solat hajat , tahajud,dhuha kerana mahukan kesenangan hidup sewaktu kesusahan.
Sedangkan sedikit bilangan yang mahu sujud di malam hari ketika dia senang

Kita seringkali sujud kerNa mahu pertolongan Allah
Moga peristiwa ini akan mengubah tahap ibadah kita dari lewat kepada awal.

Sumber : Facebook Kawan

#doauntukpenumpangkruMH370

Tagged :