Loading...
AzwaParenting

saya gagal dalam sejarah…..

memang saya cop cangkul dalam sejarah time SPM dulu
aduss, malunya….huhuhu…
janji BM boleh credit…
hehehehe…sejarah mungkin berulang…..

masa pertama kali datang sini
tak naik pun atas bukit sana…
time tu si kakak ni masih kecil… tak pandai jalan lagi…

tapi bila dah boleh berlari..melompat….
dia yang over nak naik ke atas sana…

peluang nak naik beca memang ada
tapi lebih baik penatkan diri dari penatkan wang ringgit…
mahal melampau…. charge dikira dengan masa…

sesiapa teringin nak naik..bolehlah pilih-pilih..
ada mercedes…ada toyota…ada honda….
siap boleh bergoyang kat atas beca tu…
dipasang radio..sekuat-kuatnya…

kota A Famosa..
selalu dipenuhi orang untuk bergambarian
sepertilah saya ini…

boleh jadi model tak?
ada agensi nak ambil?
hahaha, perasan pula…

nanti nak tanya Tyra Banks tu….

ish, anak daraku ni memang tak sabar-sabar..
tak terasa penat ke dia?

saya dah capet kat tangga ni…
berhenti menghirup udara..untuk tambah oksigen…
turun titik peluh satu persatu….

ada orang kisah?
ada..banyak duit dibuang kat dalam tu…
apakah maknanya?

faham tak?
saya pun tak faham…
itu pasal gagal dalam sejarah….

oh mak!!!
terkejut… garangnya mr. ery oii…

bila sampai sini.. si kakak terus bersuara..
“mama, mana tangan dia..kenapa dia tak ada tangan?…siapa yang ambil?”

tangannya patah..tak tahu siapa yang ambil pun….jawapan yang ringkas dari mamanya….

boleh nampak tak tulisan tue…
apalah yang dilihat oleh aqeel ni kan…

Kota A Famosa sudah..
Dataran Pahlawan pun sudah..
selepas ini ke mana pula?

 

About emarieys

Ema has written 1238 post in emarieys.com.

Malaysian blogger and author of a blog about career, parenting, lifestyle, product review.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge