makan gula-gula…rosak gigi…

salam
adusss, penatnya mengira beg2 ni….
dah bermingu-minggu tak setel lagi
hujung bulan ni sampai yang lain pula..
adussss….. kena buatlah juga…

banyak makan gula-gula.akan buat rosak gigi..
tapi itulah makanan kegemaran budak kecik kan..
bila larang… menjerit pulak…
salah sorang yang gemar makan gula-gula ni adalah aqeel syafiq…
sampai licin dia hisap gula-gula ni..
dan habislah melekit2 kat dagu, lengan, muka dan baju…
meleleh-leleh…..


punyalah best makan gula-gula
kat tangan sebelah tu gula-gula getah..
isssh, pegang saja… tak kasi pun dia makan…


ada juga peneman si aqeel ni..
ni sepupunya…airil…
budak manalah yang akan tolak kalau diberi gula-gula kan…


si kakak pun sama makan gula-gula..
gigi kakak dah mula rosak kat depan…
lagi dilarang..lagi dia mahu….
habis macam mana…
si adik pula tak mahu digosok giginya..
apa yang saya buat..lepas mandi… gosok gigi dia pakai kain saja…

sekarang -3.30 p.m, 10 jan 2011 FIL dan SIL kat atas awan sana..terbang bercuti ke Bandung, Indonesia…oh, bestnya….

About emarieys

Ema has written 1249 post in emarieys.com.

Malaysian blogger and author of a blog about career, parenting, lifestyle, and review.

emarieys

Malaysian blogger and author of a blog about career, parenting, lifestyle, and review.

View all posts by emarieys →

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge