Loading...
AqeelPutaran Masa

Kejadian yang menimpa kat Janda Baik

hah, inilah kejadian yang menimpa kat Janda Baik ini
pergi tiga kereta…dua kereta yang kena
ema punya selamat..

masa sampai kereta adik ipar yang sangkut..tak apalah kereta proton saga
lagipun ada orang yang tolong tolak sama
masa nak balik kereta adik ipar yang sorang lagi pula. dah le kereta ezora…orang pun tak ada..harapkan mr. ery, bapak mertua dan owner kereta saja

kitaorang dah sampai ke pintu keluar
pastu mr. ery tunggu si adiknya (tempatnya tinggi)
tapi tak pun keluar-keluar
baru tahu yang kereta dia tersangkut
terpaksalah kitaorang masuk balik

makin lama..makin dalam pula lubang
hampir sejam…baru nak lepas
itupun habis tersembur selut-selut kat kereta

inilah puncanya..mana nak nampak longkang kecil ni
sekali sangkut…al-kisahlah jawabnya..

sambil tunggu diaorang setelkan kereta tu
kitaorang tak keluar pun dari kereta
sebab becak sangat…melayanlah anak-anak kat dalam kereta

ini gaduh dengan kakaknya..
adalah berebut apa-apa..

muka seposen tunggu bila ayahnya nak siap

kenapa owner sebelah ni tak nak rambutan kuning ni yer
ema suka sangat dengan rambutan kuning ni

korang nak tahu siapa owner sebelah Sum Sum Valley ni

dia adalah..

>

>

>

>

>

>

Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir

alamak Tan Sri rupanya..ingatkan Dato’

beliau ronda-ronda dan tanya kitaorang datang dari mana lagi masa kitaorang mandi manda kat sungai pagi tu.

About emarieys

Ema has written 1238 post in emarieys.com.

Malaysian blogger and author of a blog about career, parenting, lifestyle, product review.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge