Ikan Segar di Kampung Setiawan Perak

Ikan Segar

Jauh benar sampai ke negeri Perak mencari ikan segar. Ini pun kebetulan ke Perak sempena Reunion Geng Otai ATM abah mertua. Alang-alang nak masuk kawasan perkampungan, mesti ada orang yang jual ikan yang fresh. So, terus prepare bawa bekas kedap udara.

Ikan Segar Kampung Setiawan

Dari chalet yang aku stay, belakangnya muara. Memang agak mudah nak dapatkan ikan yang segar. Tanya dengan orang-orang kat situ pun, memang ada orang menjual hasil laut. Jadi, sebelum balik ke KL, sempatlah singgah dan beli. Tapi….

Ikan Segar

Hari itu tak banyak ikan dibawa naik pun. Harga? Ada yang murah ada yang mahal. Berbaloi walaupun harga sedikit tinggi, tapi dapat ikan segar…rasa manis isi ikan masih kekal walaupun seminggu dalam peti ais. Beli 2 ekor ikan besar ikan siakap dan ikan apa entah lagi satu..lupa dah…

Balik ke KL, nak masak apa ikan ni…aku minta orang sebelah masakkan. Hahahaha, orang sebelah itu kedai makan… cakap jer nak masak apa…bayar upah masak jer. Senangkan.

Oh yea, ada satu tempat hasil lauk fresh kat KL yang aku baru tahu, tapi bukan kat chow kit tau. Lepas ini, tak perlu lagi cari sampai ke Bagan Lalang sana…yang dekat dah ada..

 

 

About emarieys

Ema has written 1179 post in emarieys.com.

Malaysian blogger and author of a blog about career, parenting, lifestyle, product review.

About Author

Malaysian blogger and author of a blog about career, parenting, lifestyle, product review.

(1) Comment

  1. senangla uma sebelah dgn kedai makan.byo upah masak je kan..
    haha kemain tau dia =p

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE