My Eid Mubarak 2020 in Guinea, Bonne Fete Everyone

eid mubarak 2020

Eid Mubarak 2020

Termenung apa di pagi raya tu bang sayang.

Aeroplane tak melintas lah bang, airport kan tutup.

Berayalah kita tahun 2020 ni di Guinea.

Yang mana perancangan awal nak beraya di negara sendiri, tidak tercapai..

Apapun bersyukur dapat juga meraikan kegembiraan di pagi raya walaupun suasana berbeza jauh dari keluarga.

Tapi di zaman teknologi ini yang jauh pun boleh dihubungi. Dapatlah mengubati kerinduan pada semua.

Malaysia raya dalam PKP, Guinea raya duduk dalam rumah sendiri.

First time raya perantauan merentasi benua

First time raya tanpa kakak di sisi

Kakak beraya bertemankan tokma dan tokbah belah Mr Ery

Anak-anak lain tak lepas balik raya nak rentas negeri

Gara-gara PKPB

Eid Mubarak 2020 tercatit sejarah sendiri.

Baca: Perancangan Awal Balik Raya Tidak Menjadi

Juadah Raya 2020, Masak Sendiri, Habis Segala Skill

Juadah raya bernasi dagang bersama gulai ikan tongkol, bernasi impit berkuah kacang, sate, dan berendang ayam di pagi hari.

Semua masak sendiri…risau jadi Masak Apa Tak Jadi Hari Ini.

Masak lebih untuk sendiri dan balas hidangan sesama kami.

eid mubarak in guinea

Kerja satu opis, stay satu kondo, sekadar salam yang boleh dibagi sambil hantar makanan untuk dinikmati kepada 3 rumah orang Malaysia yang kerja tetap di sini.

Tidak terlupa pada rakyat Malaysia yang terkandas dah berpuluh hari. Bila lah Kerajaan Guinea akan benarkan airport beroperasi. Sekarang pun dah bersambung sehingga Jun 2020.

rakyat malaysia terkandas

Suasana raya di Guinea seperti hari-hari biasa, tak tahu memang macam ini atau sebabnya Covid-19. Tak berani nak keluar rumah.

Tak dapat pulang beraya, sekadar ucapan sebagai pengganti diri.

Salam perantauan dan selamat hari raya Aidilfitri. Eid Mubarak à tous et toutes!!!

#stayathome #staysafe

About emarieys

Ema has written 1297 post in emarieys.com.

Malaysian blogger and author of a blog about career, parenting, lifestyle, and review.

Tagged : / / / / /

2 thoughts on “My Eid Mubarak 2020 in Guinea, Bonne Fete Everyone

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *