Loading...
AzwaParenting

First, Tinggalkan Tapak Kasut Di Sini – Cactus Valley

salam
bermula entri ketika bercuti di Cameron Highlands

cepat-cepat nak buat entri
dan publish ikut pilihan hari
baru blog terupdate biarpun tuan blog sedang berkursus

bila saja sampai kat Brinchang (terus ke brinchang…tak singgah pun tanah rata)
dan nampak signboard ke strawberry farm (masuk percuma)
terus mr. ery pusing stereng kereta masuk simpang

padahal tempat untuk bermalam pun belum ditentukan lagi
hotel selalu check in selepas jam 2.00 petang…
disebabkan dah sampai awal sangat…
itu pasal ambil peluang singgah menyinggah kan
pasal tempat nak tidur tak risau sangat…
orang tak ramai…banyak hotel ada bilik kosong (konpidem jer time tu)

Cactus Valley

al-kisahnya kat sini
kitaorang tertipu atau buat tak ambil tahu

nak masuk strawberry farm ni memang percuma
tapi nak masuk taman kaktus ni kena bayar RM 4 untuk dewasa
so, kitaorang bayarlah juga….

rupa-rupanya…boleh masuk free
coz, laluan dia sama saja…

saya sebagai tukang ambil gambar diorang je
senang…
kalau tak saya yang kena dukung si aqeel itu..
ahakss…

panjang..panjang..
pendek..pendek…
kontok…kontok…
pelbagai bentuk kaktus ni yer..

buat tanaman macam ini kat rumah okey tak..
jawabnya layu di dalam pasulah…

tak beli pun apa-apa bunga kaktus kat sini
kalau beli pun buat membazir jea….

siapa yang sudi letak tangan kat sini???

alahai kesian dia…
asyik kena dukunglah si aqeel ni erkh…

sekian PART 1 di Cameron Highlands

 

About emarieys

Ema has written 1238 post in emarieys.com.

Malaysian blogger and author of a blog about career, parenting, lifestyle, product review.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge