Bila Ada Budak Takut Nak Mandi Kolam

Nasiblah badan.. bila ada anak yang takut nak mandi kolam. Terpaksa ikut peel dia nak apa. Lepas sesorang, memang tak langkah kaki lah jawabnya. Orang lain beria-ia mandi kolam siap main gelongsor bagai. Ayra? Mamanya duduk tepi, dia hanya duduk di sebelah jerlah.. Memang tak ke mana-mana.

MamaEma saja buat naya kat Ayra. Baling penutup botol hijau ke tengah sikit.. Langsung tak pergi ambil sendiri, dia pula merengek paksa MamaEma yang ambil. Yealah siapa suruh baling jauh kan..

Tak akan dipijak lantai kolam warna biru tu.. kat tepi-tepi kolam saja dia akan stay.

Peneman Anak

Geram sungguhlah.. Kakak ajak pun tak nak pergi.. Dipaksa kakak..meraung pula nangisnya..nasiblah tiket free..kalau bayar..tak nak bawa dah…hehehe.

Lain pula atas pasir…bukan main seronoklah dia bermain.

 

 

 

Ada dia kisah? Orang lain semua seronok mandi kolam..dia main sorang-sorang saja kat atas..hinggalah tidur kepenatan.

 

 

About emarieys

Ema has written 1127 post in emarieys.com.

Malaysian blogger and author of a blog about career, parenting, lifestyle, product review.

2 Shares

3 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge