Anak Ayah

Anak ayah ke? Nampaknya begitulah, lebih-lebih lagi yang kecik sekali ni Ayra Sufia. Anak ayah sangatlah. Holla, rindu sama hakak ke? Hakak berminggu tak update blog, kena serang dek demam.. Mula-mula, si Abang Aqeel demam, belum kebah abang, esoknya si Kakak Azwa..lusa pula si Ayra…. dua tiga malam tidur tak lena..hakak lah kena jangkit… yang kakak dan abang dah baik… ayra dan hakak duk berulang jangkit…dah menyusu badan..dua pagi Ayra hakak mandikan…panas sampai mengigil badan….risau juga.. sampai loni, si Ayra duk suara serak lagi…dan hakak masih selsema..

anak ayah1

Betullah orang kata, anak perempuan rapat dengan ayah, anak lelaki rapat dengan ibu..lagi seminggu dah nak masuk setahun Ayra Sufia.. kejap jer masa berlalu…puasa pun tinggal 80 hari lagi… dah ganti puasa ke? Si Abang ni, tengah-tengah malam boleh berjaga nak tidur sebelah hakak…tak dapat tidur sebelah, dapat tidur hujung kaki hakak pun dah tak apa…syurga bawa tapak kaki ibu, yer abang.. si abang ni terlebih manja agaknya…jarak dengan adik 6 tahun…

anak ayah5

Tak kisahlah anak ayah ke anak ibu ke, janji anak-anak semua berada dalam keadaan sihat yea kan. Bila anak-anak sakit, hati pun tak tenang…ada hikmah di sebaliknya, bila diberi dugaan dengan kesihatan anak secara serentak. Ini dugaan kecil jer, orang lain besar lagi dugaannya.

Didoakan anak blogger Sue Syawal iaitu Mirza Firash cepat sembuh dan cepat dapat keluar dari wad. InshaAllah.

 

About emarieys

Ema has written 1264 post in emarieys.com.

Malaysian blogger and author of a blog about career, parenting, lifestyle, and review.

emarieys

Malaysian blogger and author of a blog about career, parenting, lifestyle, and review.

View all posts by emarieys →

3 thoughts on “Anak Ayah

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

CommentLuv badge