Saya Mahu Makan Banyak!!! Korban Lembu di Guinea Murah

Korban Lembu di Guinea

Saya Mahu Makan Banyak!

Saya Mahu Makan Banyak!

Alhamdulillah, tertunai sudah korban lembu di Guinea.

Menyambut Hari Raya Aidiladha di Guinea untuk kali ke-2, dan tahun ini berkesempatan untuk mengambil bahagian korban seekor lembu.

Baca: Menyambut Hari Raya Aidiladha di Guinea Tahun Sebelumnya

Anggaran harga sekitar USD400 – USD700 seekor tengok pada saiz. Kambing dalam sekitar USD100 hingga USD200. Murahkan.

Berkongsi bahagian untuk korban dengan 2 pegawai di sini.

Kos untuk bawa lembu dari tempat penyembelihan lain.

Kos makan rumput lain.

Tapi masih lagi murah walaupun ada kos-kos lain yang akan dikira.

Memandangkan masih lagi dalam keadaan berjaga-jaga akibat penularan COVID-19, hanya wakilkan Mr. Ery dan seorang pegawai sahaja.

korban lembu di guinea murah

Aku dan anak-anak duduk rumah. Lagipun, blok depan pun ada penyembelihan 2 ekor lembu dan 1 ekor kambing. Boleh nampak dari tingkat atas.

Kuatnya orang kat sini, hanya 2 orang sahaja dah boleh terbaringkan lembu.

Tapi aku punya, sampai 4 orang diperlukan. Boleh bayangkanlah besar mana lembu kat sini…Tengok tanduk pun dah gerun.

Lembu-lembu di sini ada dua jenis satu tempatan dan satu lagi dari Mali. Bezanya adalah saiz lembu itu sendiri.

Diaorang sembelih hanya pakai pisau dapur jer…fuhh, mahunya pisau sangat tajam.

Dari penyembelihan lembu, banyak daging dapat dan diagih-agihkan kepada rakan-rakan sekerja dan mereka yang kurang bermampuan.

Sedutan video suasana raya Aidiladha di Guinea ni..Tengok-tengok juga, SUBSCRIBE tu jangan lupa yer. Hehehe.

Terasa macam annoying pula tengok video sendiri. Maaf yer, jika ada sebarang kekurangan video di atas. Masih bertatih untuk bervlog.

Malamya, jamu shellout di rumah bos.

shellout guinea

Mengancam.

Makanan laut mudah nak dapat..

Tidur kekenyangan…Alhamdulillah.

Tagged : /