Di Saluran Youtube Channel Mr&Mrs Camara, Perkahwinan Campur Guinea-Malaysia

Eh siapa gerangan pada minit ke 2.16 tu?

Macam kenal?

Macam tak kenal?

Eh, tak kenal apa…memang kenal sangatlah.

Okeylah kita tumpang glamour sikit kat youtube channel Mr& Mrs Camara.

Sedikit sedutan dari youtube channel Mr&Mrs Camara.

Siapa dia?

Yang viral perkahwinan campur Guinea-Malaysia.

Tapi ramai yang menganggap Mr Camara ni orang Negro..sebab kulit gelap.

Memang anggapan kita, yang berkulit gelap terus dicop negro..

Afrika ni besarlah..dan memang mereka semua berkulit gelap.

So, Mr Camara not Negro…dia Guinean People and he is a muslim..Yang memang penduduk sini majoritinya beragama Islam.

Aku pernah share mereka datang ke Guinea, dan aku jemput datang ke rumah.

Boleh baca kat SINI.

So, dalam video ni mereka share pengalaman mereka berada di Guinea. Lebih-lebih lagi kali pertama bagi Fila untuk jumpa keluarga mertua.

Dari tempat aku ni balik ke kampung halaman suaminya pun makan masa 25 jam. Bayangkanlah.

Tiada laluan udara..hanya laluan darat sahaja.

Tapi itulah pengalaman yang berharga kan.

Dari aku tak kenal, sekarang dah boleh kawan. Alhamdulillah.

Walaupun dah dikenali di media sosial, mereka tidak pernah sombong.

Dah jadi tauke perabot dah mereka berdua ni.

Seronok tau bila tahu ada orang Malaysia datang sini walaupun ala tak kenal pun dia.

Tapi, kita rasa macam nak tahu siapa yang datang..bolehlah kenal. Hah, gituu.

Macam di sini, tak ramai pun orang Malaysia yang datang melainkan urusan kerja jangka pendek.

Salah satu bidang tugas di kedutaan, mana-mana rakyat Malaysia yang berada di luar negara perlu dilindungi dengan baik jika mengalami sebarang kesulitan berada di negara orang.

Sebab itu, seeloknya datang ke luar negara berdaftarlah dengan Kedutaan yang berdekatan.

Tak kira berapa lama pun akan berada di satu tempat itu.

Tagged : /