Merawat Penyakit Kulit Ekzema Secara Berkesan Dengan Bedak Asma

Penyakit kulit ekzema

Penyakit kulit ekzema adalah penyakit kulit yang menyebabkan kulit kering dan gatal. Bila semakin merebak kulit menjadi merah, pecah dan berair. Ruam-ruam gatal juga salah satu gejala ekzema. Ekzema yang pertama kebanyakkannya dialami oleh bayi dalam tempoh usia 2 tahun. Namun, kanak-kanak dan orang dewasa juga boleh mengalami penyakit ini. Jika tidak dirawat dengan baik, berisiko lebih tinggi untuk masalah lain sepanjang hayat seperti kulit sensitif, jangkitan atau dermatitis kelopak mata. Tanda-tanda yang boleh dilihat adanya ekzema seperti siku, muka, belakang telinga, belakang lutut, punggung, tangan dan kaki.  Lebih teruk lagi apabila kulit seperti melecur dan terbakar.

 

penyakit kulit ekzema

 

Apa punca ekzema saya?

Ekzema pada bayi berpunca dari syampu, sabun atau pelembut kain yang ada bahan kimia. Tindakan awal kita sebagai ibu bapa perlu mengesan perubahan pada kulit anak dan mengambil langkah-langkah yang betul untuk merawatnya secara berkesan.  Sama juga saya, kategori ekzema di peringkat dewasa. Sebelum ini, saya pernah kongsikan pengalaman saya apabila menggunakan sabun pencuci yang tidak bersesuaian sehingga menyebabkan tangan berada dalam keadaan yang teruk. Paling ketara pada ke semua jari tangan. Biasanya bila gatal, saya akan menggaru tanpa henti. Keadaan ini menyebabkan kulit jari semakin nipis dan mula berair.

 

Apakah rawatannya?

Disebabkan keadaan semakin teruk, saya pergi klinik dan jumpa doktor. Doktor beri krim steroid dan ubat pencuci luka (warna purple) sebab jari saya dah teruk sangat lukanya. Balik rumah, terus celup tangan dalam air pencuci luka. Pedih yang amat. menitik juga air mata. Lepas cuci, baru sapu krim steroid. Lambat sapu, kulit menjadi kering dan kasar. Mulalah saya fikirkan, sampai bila saya perlu sapu krim steroid?

 

Rawat ekzema dengan bedak asma’

Bedak Asma’ keluaran dari syarikat MHAM, syarikat yang sama yang mengeluarkan Minyak Herba Asmak. Pernah saya kongsikan jari tangan yang melepuh akibat elergik sabun pencuci pinggan. Boleh baca di siniSehingga sekarang masih setia menggunakan Minyak Herba Asmak dan sebagai tambahan saya sapu bedak asma’.

Bedak Asma’ diperbuat dari bahan semulajadi 100% iaitu bedak tanah liat putih berkualiti tinggi. Satu-satunya produk merawat ekzema yang pertama berasaskan bedak.  Selamat digunakan untuk semua peringkat umur. Selain merawat Ekzema, bedak Asma’ membantu merawat masalah ruam-ruam, kurap, jerawat, jeragat dan pelbagai masalah kulit yang lain.

 

 

 

Ciri-Ciri Bedak Asma’

  • Teksturnya lebih halus, mudah serap dan sejuk bila dipakai
  • Tidak berbau dan mesra pada hidung
  • Tidak diperbuat daripada kekacang atau bahan elergik
  • Merawat kegatalan ekzema
  • Mesra kulit kering dan ruam
  • Harga berpatutan

 

 

Keistimewaan lain bedak asma’?

Selain merawat masalah kulit ekzema, bedak asma’ juga mampu mengecutkan jerawat, mencantikkan dan mencerahkan kulit jika digunakan selalu. Boleh dipakai setiap malam sebelum tidur. Sapuan seperti memakai bedak sejuk. Mempunyai kadar UVA ratio yang tertinggi iaitu 0.88 di dalam Boot Star Rating untuk perlindungan UVA yang mengelakkan kedutan. Tidak menyumbat liang pori dan mampu merawat masalah kulit lain. Penggunaan berterusan mampu merawat masalah kulit, mengelakkan kedutan, menghilangkan jerawat, melicinkan dan menjadikan kulit wajah lebih halus.

 

Testimoni penggunaan Bedak Asma’

Penggunaan Bedak Asma’ secara konsisten dapat merawat ekzema dengan berkesan. Testimoni dari saya sendiri yang menggunakannya sejak beberapa bulan lepas. Alhamdulillah dengan sapuan bedak asma’ dan minyak herba asmak telah memulihkan jari saya.

 

 

Antara testimoni-testimoni pengguna Bedak Asma’ yang telah berjaya. Boleh klik sini untuk lebih testimoni-testimoni.

 

 

Cara dapatkan Bedak Asma’

Sekiranya berminat untuk mencuba atau menjadi agent, bolehlah ke link di bawah atau hubungi pihak MHAM di talian yang tertera:

Hotline HQ: 019-9708897
Website : http://mham.com.my
Page rasmi di ig: Minyak Herba Asma Mujarab

Page fb produk : Penawar Ruam Pada Bayi @ Kulit Cantik Tanpa Ekzema

 

Bedak Asma’ ini dijual dengan harga RM38 sebotol bagi berat 150g dan RM24 sebotol bagi berat 50g . Ini adalah produk premium dengan harga TERENDAH!

 

 

Dapatkan dari senarai pengedar-pengedar yang sah sahaja mengikut negeri-negeri seperti berikut:

Sabah

Sarawak

Labuan

  • LABUAN

Bunei

 

Produk keluaran MAHM adalah yang terbaik dari zaman-berzaman dan mesti dimiliki oleh setiap keluarga.

About emarieys

Ema has written 976 post in emarieys.com.

Panggil Ema. Blog Emarieys hasil gabungan nama Ema dan Ery (suami). 's' di belakang untuk anak-anak. Tak suka air letak susu. Terima kasih sudi baca.

8 Comment

  1. Boleh cuba guna bedak ni untuk anak2 kecil.. sebelum ni anak2 saya pernah kena ekzema ni.. tapi masa tu tak tahu pulak kewujudan bedak asmak ni.. sekarang ni Alhamdulillah.. anak2 saya dah ok dah.. macam2 ubat dah cuba, sampai jadi ok.
    anuar recently posted…Contest SEO : Belajar Buat BlogMy Profile

  2. bolehlah jadi pilihan pesakit ekzema

  3. agaknya bleh gak kot guna tuk ruam susu anak
    sueizza recently posted…Perlancaran GT Dollar oleh GT Group di Malaysia.My Profile

  4. Penting produk mcm ni utk ibu2 yg ada anak kuat berpeluh. Tambahan pula dengan cuaca tak menentu sekarang ni.

  5. untuk dewasa boleh guna tak.. ekzema jugak ni

  6. kesian anak2 eczema nih.. saya sendiri ada pengalaman berhadapan dengan masalah anak eczema.. tapi.. alhamdulillah.. dah nak setahun lebih jugak settle.. hee~
    atiehilmi dot com recently posted…CARA MAKAN PEPPERMINT GINGER PLUS SHAKLEE DENGAN CARA YANG BETULMy Profile

  7. kesian kalau tengok anak-anak yang kena ekzema ni..
    Dkna Abza recently posted…Kejam Perbadanan Putrajaya Ni !My Profile

Leave a Reply

CommentLuv badge